Wil je Dell 1355 cnw ook niet meer printen na de “El Capitan” update

 

UPDATE: Op 12 November 2015 bracht Dell een nieuwe driver uit. Die je hier kan downloaden.


Hoogst vervelend, net op het moment dat je het niet verwacht, wil je printer niet meer mee. Je loopt naar een ander computer, ook daar hetzelfde probleem: Stopped -“Filter” failed Dell-printer-filter-failedVaak even later vaak gevolgd door “dl1AP quit unexpectedlyDell-printer-filter-failed-crash

Blijkbaar is dit alles het gevolg van de “OS X El Capitan (Version 10.11)” update

Na wat zoeken op google en twitter blijkt dit de goede raad te zijn van Dell om het probleem te verhelpen. 

  1. Herstart en hou de Command- en R-toetsen ingedrukt tijdens het opstarten (CMD+R) om de computer in Recovery mode te starten.
  2. Open de “Terminal” (Utilities > Terminal)
  3. Type “csrutil disable” en enter
  4. Herstart je computer
  5. Installeer de driver opnieuw (del.ly/6017B3tIl )
  6. Herstart en hou de Command- en R-toetsen ingedrukt tijdens het opstarten. (CMD+R) om de computer in Recovery mode te starten.
  7. start u de Mac opnieuw op en houdt u de Command- en R-toetsen ingedrukt tijdens het opstarten.
  8. Open de “Terminal” (Utilities > Terminal)
  9. Type “csrutil enable” en enter
  10. Herstart je computer

Als alles goed gaat kan je nu weer printen, bij het openen van de printer krijg je wel nog de vraag “The software for the printer was installed incorrectly. Would you like it to be repaired?” Dit kan je best negeren en voor “cancel” kiezen.

Error melding

Van @dellcares kreeg ik volgende oplossing:
“We do not have any update if Dell will release El Capitan drivers in future. I have found a fix, please try and let me know if that works.
Shutdown Mac. Reboot and hold CMD+R to enter the Recovery Terminal (you’ll find the button in the top menu) execute > csrutil disable > reboot. Download driver *.dmg from del.ly/6017B3tIl   If you want you can reactivate the security check with “csrutil enable” in Recovery Mode Terminal.
Please note incase if these steps don’t work, we request you to keep a tab on the Dell website for drivers. ^GY”


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *