Hoger scoren in Google
Technische search engine optimization (SEO)
Is je website technisch in orde? Worden al je pagina’s geïndexeerd door Google? Gebruik je de juiste meta-tags?
Creatief scoren
De vier belangrijkste factoren om goed te scoren voor een bepaalde zoekopdracht zijn relevantie, autoriteit, populariteit en competitie.
- Relevantie
Hoe relevant is jou pagina ten opzichte van de gebruikte zoekterm. - Autoriteit
Hoe belangrijk is je pagina en je website in het algemeen. - Populariteit
Hoe vaak wordt die bepaalde zoekterm gebruikt. - Competitie
Hoe veel andere pagina’s bieden dezelfde of vergelijkbare inhoud aan.
Vaak is het dus slimmer om te scoren met een zoekterm die echt bij je past, dan met een populaire term die een ruimer bereik heeft.
Mensen maken merken
Hoe belangrijk de instroom via zoekmachines ook is, het zullen altijd mensen zijn die merken maken of kraken. Het heeft dus hoegenaamd geen zin om mensen aan te trekken die je site ook onmiddellijk zullen verlaten.
Gezond verstand
Daarom zullen we altijd starten met een analyse van je merk, de huidige gebruikers, je klanten en je prospects. Tenslotte wat ben je met meer bezoekers, als daar niet meer “business” van komt.
Misschien praat een koffie wel eenvoudiger.
Eens afspreken?